M 408 Moskvitš ´68

Mootor R4, 1360 cm3 AZLK
Istekohti 5
Mõõtmed 4090/1550/1480 mm
Tühimass 945-1045 kg
Võimsus 50 hj
Kütusekulu 6,5-9 l/100 km
Tippkiirus 115 km/h
Transmissioon Manuaal 4

Ajalugu

M408-ga algas kandiliste Moskivitšide ajastu.

Kandilise Moskvitši ajastu algas 1964 mudeliga 408. 1967 lisandus mudel Moskvitš-412. Need mudelid olid samal kere, kuid erineva võimsusega mootoriga. Mudelil 408 oli 1,3 l mootor võimusega 37 kW (50 hj), mudelil 412 1,5 l mootor võimsusega 56 kW (75 hj). Aastal 1969muutus mõlema mudeli kere, peamine väline uuendus olid kandilised esituled ja uued tagatuled. Mudelinimed ja mootorid jäid samaks.
Aastal 1976 uuenes taas kere: muudeti nii esi- kui tagaosa. Mudeli 408 nimi vahetati 2138 vastu, mudelist 412 sai 2140. Mootorid olid ikka samad. Juhtide seas oli Moskvitš-408 tuntud vastupidava ja töökindla autona.
Suur osa, mõnel aastal rohkem kui pool toodangust, müüdi välismaal. Seda tehti sageli teise nime all, näiteks Prantsusmaal oligi see paratamatu, sest seal tohtis kolmekohalist numbrit, mille keskmine number on 0, kasutada ainult Peugeot.
Moskvitš-408 toodeti pikka aega, 1976. aastani. Võrreldes teiste sama aja autodega esines autol Moskvitš-408 ka puudusi: kere ja salongi suhteliselt väike laius ja kõrgus, juba 1970. aastate alguseks vananenud salongisisustus, vananenud pidurisüsteem ja võimendi puudumine. Teised 1960. aastate autod pakkusid valikvarustusena juba kõrgemat salongi ja poolautomaatset käigukasti. Esivedrustus oli halb kuni 1969. aasta maikuuni, mil selle konstruktsioonist kõrvaldati keermespuksid.
Lisaks eraisikutele kasutasid autot M408 miilits ja autoinspektsioon. Autot prooviti nii sedaani kui universaalina juurutada taksona, kuid võrreldes Volgaga kitsa salongi tõttu sellest loobuti. Universaale ja kaubikuid kasutasid laialt kaubandusorganisatsioonid kaupade veoks, sest erinevalt Volga kaubikutest müüdi Moskvitši kaubikuid ka eraisikutele, kuigi mitte suurtes kogustes.
Moskvitš-408-st valmis hulgaliselt teisendeid: käsijuhtimisega, eksportteisend (see vastas Lääne-Euroopa ohutusnormidele), parempoolse rooliga, kiirabiauto (sedaan), takso, õppeauto (lisapedaalidega) ja konditsioneeriga. Oli ka ekspordiks mõeldud autokomplekt. Moskvitš-408 universaali nimetati Moskvitš-416. Sellest valmis lisaks baasversioonile kiirabiauto, takso, eksportversioon, ekspordiks mõeldud autokomplekt, konditsioneeriga teisend ja parempoolse rooliga teisend.
Moskvitš-408 kaubikut nimetati Moskvitš-433.
Tekst võetud: http://et.wikipedia.org