ZIS 110 '49

Mootor R8 6005 cm3 ZIL
Istekohti 7
Mõõtmed 6000/1960/1730 mm
Tühimass ca 2575 kg
Võimsus 137 hj
Kütusekulu 23-28 l/100 km
Tippkiirus 140 km/h
Transmissioon Manuaal 3

Ajalugu

Nõukogude Liidu võimuladviku esindussedaan.

4 aasta jooksul toodetud auto oli mõeldud Nõukogude Liidu valitsuse ja partei ladvikule ning ette nähtu asendama 1930ndatel aastatel too-detud ZIS-101 mudelit, millest paljud olid sõja ajal hävinud või kasutuskõlbmatuks muutunud.
Auto prototüübiks võeti 1938. aasta Packard Super Eight'i mudel 180, mille USA president Franklin Roosevelt oli 1942. aastal Nõukogude liidrile Jossif Stalinile kinkinud.
Kummatigi ei ole ZIS-110 Packardi täpne koopia – enamik tehnikapoolest on viidud toll-mõõduslikult üle meetermõõdustikku. Samuti on ZISi tehases valmistatud uued kerestantsid, mistõttu Packardi detailid ZISile varuosadeks reeglina ei kõlba. Küll on aga nimetatud autod väliselt sedavõrd sarnased, et nende eris-tamiseks üksteisest peab konstruktsiooni peensusteni teadma.
ZIS 110st valmistati nii sedaankerega autosid kui ka lahtisi kabriolettvariante. Lisaks sellele on toodetud ka mõned kiirabi-variandid, mõned taksovariandid kui ka mõned erikeredega variandid, sh mõned soomuskeredega autod N.Liidu liidrite (sh Stalini) tarbeks.
Enamik sedaankerega autosid olid värvitud mustaks.
Eraisikutele ZIS-110 ei müüdud, esimesed pruu-gitud autod läksid erakätesse kusagil 1970-80ndatel aastatel.
Auto eripäraks olid hüdraulikaga toimivad aknatõstukid.
Tootmisaeg     1945-1959
Tootmisarv     ca 2080-2090